Nina här

Hej igen :) Nu är jag hemma igen :(
Haha hemma hoss Nelly bestämde vi oss för att baka en basketboll. Så vi köpte en hur mycket pepparkaksdeg som helst och gjorde en stor kulmp av det som hela tiden sjönk ihop hahah. Då kom Lollo på den ''smarta'' iden att vi skulle slå in den i folie så att den inte sjönk ihop i ugnen. Sen ville vi att bollen skulle va orange så vi skulle göra orange glasyr. Först gick det ganska bra och vi använde karamellfärg för att färga glasyren sen tyckte vi att den behövde lite brunt så vi hällde i cacao och chokladsås så att glasyern blev jätte äcklig. Och när vi var klara så hade ju såklart hela pepparkakan sjunkit ihop i ugnen ändå och den kokade typ haha. Så vi tog ut den och skulle göra den till en vulkan och ja vulkanen misslyckades också haha :P Och det jobbigaste av allt var att Nellys två katter följde efter oss överallt och jag är sjukt rädd för katter och sen släppte Nelly ner en av dom i mitt knä och då skrek jag och hoppade av stolen och katten hoppade på bordet och välte drickan :(
Men det bästa ver ju när jag kom hem och insåg att jag hade glömt att jag hade börjat koka pasta innan jag gick till Nelly så jag hade lämnat pastan på spisen med plattan på och nu typ 5 timmar senare så luktar det inte så gott i mitt kök hahah :) Om nån har nån ide om hur jag ska få bort den fastbrända pastan ur kastrullen så behöver jag hjälp!! Jag vet att jag e tråkig för att det inte finns nån bild och jag inte har gjort nåt kul idag.

PUSSEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0